Τεχνικές έκφρασης. Έκφραση – Έκθεση Γ΄ Λυκείου. Βιβλίο ασκήσεων
Πετροπούλου Δ. Μαρία
Τεχνικές έκφρασης. Έκφραση – Έκθεση Γ΄ Λυκείου. Βιβλίο ασκήσεων
46 Κριτήρια Αξιολόγησης με τις απαντήσεις τους | Ασκήσεις Θεωρίας με τις απαντήσεις τους
N-id: 1428Κατηγορίες: 20% (Βοηθήματα), Γ’ Λυκείου Φιλολογικά, Κυκλοφορίες 2011
Σελίδες: 160
Σχήμα: 17 x 24
Xρονολογία: 2011
ISBN: 978-960-456-261-9
Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη
Συνοδεύεται από CD
Το βοηθητικό εγχειρίδιο «Τεχνικές έκφρασης, Βιβλίο ασκήσεων» αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα και συνέχεια του βιβλίου «Τεχνικές Έκφρασης. Έκφραση – Έκθεση Γ΄ Λυκείου», αλλά λειτουργεί και αυτόνομα ως βοήθημα, αφού προσφέρει στον μαθητή υλικό για την προετοιμασία του για τις τελικές εξετάσεις του συγκεκριμένου μαθήματος. Επίσης ο καθηγητής, μέσω των πρωτότυπων κριτηρίων αξιολόγησης και ασκήσεων θεωρίας που θα εντοπίσει σε αυτό το βιβλίο, θα μπορέσει να εμπλουτίσει την ύλη του μαθήματός του. Απώτερος στόχος μου είναι να βοηθήσω κάθε μαθητή να προετοιμαστεί κατάλληλα για τις τελικές εξετάσεις του μαθήματος της Έκφρασης-Έκθεσης και συνάμα να εμπλουτίσει τη σκέψη του και να αποκτήσει ευρύτερη παιδεία.
Συγκεκριμένα, το βιβλίο «Τεχνικές έκφρασης, Βιβλίο ασκήσεων» περιέχει:
- Σαρανταέξι κριτήρια αξιολόγησης. Τα κείμενα των κριτηρίων καλύπτουν θέματα έκθεσης με βάση την ύλη του σχολικού βιβλίου και τους θεματικούς κύκλους (σύνολο 30 θεματικές ενότητες). Στην πλειονότητά τους είναι άρθρα από το 2000-2010 με ερωτήσεις προσαρμοσμένες στο ύφος και τις απαιτήσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων.
- Ασκήσεις θεωρίας.
Το συνοδευτικό CD-ROM περιέχει:
- Tις απαντήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης.
- Tις απαντήσεις των ασκήσεων.
Μελετώντας επομένως την ύλη του βιβλίου «Τεχνικές έκφρασης, Βιβλίο ασκήσεων» ο μαθητής θα αποκτήσει εφόδια για να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις του διαγωνίσματος της Έκφρασης-Έκθεσης, το οποίο περιλαμβάνει:
- Περίληψη ή διάγραμμα ενός κειμένου (25 μονάδες).
- Ερωτήσεις θεωρίας (35 μονάδες).
- Παραγωγή κειμένου σε ανάπτυξη 500-600 λέξεων περίπου, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο σε ένα συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (40 μονάδες).
Περιεχόμενα
1. Κριτήρια αξιολόγησης |
Θέμα 1o: Παιδεία – εκπαίδευση – υποεκπαίδευση1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ψυχική υγεία των μαθητών»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: Θέμα Πανελληνίων 2004Θέμα 2ο: Βία – εγκληματικότηταΚριτήριο αξιολόγησης: «Κακοποίηση παιδιών»Θέμα 3ο: Ανθρώπινα δικαιώματαΚριτήριο αξιολόγησης: «Ανθρώπινα δικαιώματα και Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες»Θέμα 4ο: Διαφήμιση – κατανάλωση – καταναλωτισμόςΚριτήριο αξιολόγησης: «Τα κινούμενα (και τα άλλα) σχέδια της Ντίσνεϊ»Θέμα 5ο: Παγκοσμιοποίηση1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Παγκοσμιοποίηση και κατανάλωση»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Τι είναι παγκοσμιοποίηση»Θέμα 6ο: Ευρωπαϊκή Ένωση1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Ευρωπαϊκή Ένωση»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Για μια ποιοτική βίωση της Ενωμένης Ευρώπης»Θέμα 7ο: Ειρήνη – πόλεμοςΚριτήριο αξιολόγησης: «Δρόμοι»Θέμα 8ο: Δικαιοσύνη – νόμοι – σωφρονιστικό σύστημαΚριτήριο αξιολόγησης: «Η Δικαιοσύνη σε κρίση»Θέμα 9ο: Ποινή – θανατική ποινήΚριτήριο αξιολόγησης: «Προς μια νέα κατάκτηση της ανθρωπότητας: την κατάργηση της θανατικής ποινής»Θέμα 10ο: Φυσικό περιβάλλον1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Το περιβάλλον και η βιώσιμη ανάπτυξη»32ο Κριτήριο αξιολόγησης: Θέμα Πανελληνίων 2003Θέμα 11ο: ΕπιστήμηΚριτήριο αξιολόγησης: «Επιστήμη και ηθική»Θέμα 12ο: Κλωνοποίηση1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Δημιουργώντας τον πληθυσμό του μέλλοντος»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: Θέμα Πανελληνίων 2002Θέμα 13ο: Τεχνολογία1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Καταχρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας στην εργασία»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Η ηθική των νανορομπότ»Θέμα 14ο: Ηλεκτρονικοί υπολογιστές – διαδίκτυο1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Το καλό, το κακό και το internet»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Εγκλήματα στο διαδίκτυο»Θέμα 15ο: Kοινωνικοποίηση – μαζοποίηση – κοινωνικός κομφορμισμός1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Ο νέος κομφορμισμός»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Η τέχνη της αγάπης»Θέμα 16ο: Παράδοση1ο Κριτήριο αξιολόγησης: Θέμα Πανελληνίων 20082ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Τα μάρμαρα του Παρθενώνα»Θέμα 17ο: ΤέχνηΚριτήριο αξιολόγησης: «”Ζώνη πολιτισμού” στα Σχολεία»Θέμα 18ο: Αθλητισμός – χουλιγκανισμός – εθελοντισμός»1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Αντάρτες των γηπέδων»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Το ποδόσφαιρο»3ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Οι ρίζες του χουλιγκανισμού»Θέμα 19ο: ΛαϊκισμόςΚριτήριο αξιολόγησης: «Αλήθειες για το ψέμα του λαϊκισμού»Θέμα 20ο: Προπαγάνδα – ολοκληρωτισμός – γλώσσα εξουσίας1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Προπαγάνδα»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Τα παιχνίδια του πολιτικού λόγου»Θέμα 21ο: Η Δημοκρατία1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Αντί για πολίτες, αδιάφοροι ιδιώτες»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Δημοκρατία χωρίς τον δήμο;»Θέμα 22ο: Ανθρωπισμός1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Οι αντιφάσεις του σύγχρονου ανθρωπισμού»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: Θέμα Πανελληνίων 2007Θέμα 23ο: Πατριωτισμός – εθνισμός – εθνικισμός – διεθνισμόςΚριτήριο αξιολόγησης: «Ο ρόλος της παιδείας στην εθνική άμυνα»Θέμα 24ο: ΕλευθερίαΚριτήριο αξιολόγησης: «Η αξία της ελευθερίας»Θέμα 25ο: Μητρότητα – οικογένεια – υπογεννητικότητα1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Η κρίση της οικογένειας»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Η περίπτωση της 62χρονης και τα κοινωνικά διλήμματα»Θέμα 26ο: Μεσσιανισμός – πνευματική ηγεσία1ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Οδηγός, δάσκαλος, σύμβουλος του ανθρώπου»2ο Κριτήριο αξιολόγησης: «Ο ρόλος των διανοουμένων της εποχής μας»Θέμα 27ο: ΓλώσσαΚριτήριο αξιολόγησης: «Η πρόκληση της πολυγλωσσίας»Θέμα 28ο: Τουρισμός – αγροτουρισμόςΚριτήριο αξιολόγησης: «Το μέλλον του τουρισμού»Θέμα 29ο: ΔιατροφήΚριτήριο αξιολόγησης: «Η διατροφή του πλανήτη»Θέμα 30ο: ΕυθανασίαΚριτήριο αξιολόγησης: «Oλλανδία: «νόμιμη η ευθανασία»
2. Ασκήσεις θεωρίας |
Βιβλιογραφία
Βιογραφικό σημείωμα
Περιεχόμενα του Συνοδευτικού CD-ROM |
1. Απαντήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης
2. Απαντήσεις των ασκήσεων θεωρίας